Múzeumpedagógia

Felület megjelenésének beállításai

A felület megjelenésének beállításai
Az alábbi kapcsolókkal olyan beállításokat érhet el, amik segítik az olvasási nehézséggel élőket.
Ezzel megnövelheti a felület kontrasztját.
Ezzel erősebbé teheti a szöveg kiemelését.
Ezzel kikapcsolhatja a mozgó elemeket.

További információk, bejelentkezés: bajaimuzped@gmail.com ,  79/324-173

 

A Türr István Múzeum őszi programajánlója

Szeretettel hívjuk és várjuk az óvodás, általános iskolás és középiskolás diákcsoportokat 2020. november 20-ig őszi tematikus múzeumi foglalkozásainkra:

 Nagy István Képtár:

 Halak, hálók, élet a Duna mentén

Játékos múzeumpedagógiai foglalkozásunk témája a Duna mentén élő ember vízhez való kötődése sokszínűségének bemutatása, a múzeum hagyományos népi halászati gyűjteményében őrzött tárgyi, írásos és szellemi kulturális örökségének bemutatása, a halászok éltmódjának megismerése és a hálókötés alapfogásainak elsajátítása.

 Pásztorünnepek és őszi munkálatok a néphagyományban

Október 26-át, Dömötör napját, az állattartók ma is jeles napként, a „juhászújévként” ünneplik, amely egykor a gazdálkodó ember életében az őszi munkafolyamatok elvégzésének ideje volt. A foglalkozáson időutazást teszünk a diákokkal a mezőgazdasági munkák gépiesítését megelőző korba, a múlt században használt eszközök talányos feladatok elé állítanak bennünket, s felidézzük a digitális kort megelőző népi játékok világát, amelyhez az alkotófoglalkozáson játékot is készítünk.

 Élet egy alkotó szemével

Nagy István (Csíkmindszent, 1873 – Baja, 1937) festőművész a bajai múzeumban őrzött hagyatékának megismerése, a 20. század egyik legnagyobb magyar festője szellemi örökségének, különleges alakjának, sajátos festői attitűdjének bemutatása, amelyen keresztül a 20. század viharos történelmi eseményei is kirajzolódnak előttünk. A foglalkozáson a művészeti kifejezőeszközökkel és festői eszközökkel játszva, önkifejezési formákkal ismerkedhetünk meg.

 Éber-emlékház:

Az Éber család élete és művészete.

Az Éber-emlékházban őrzött festményeken, szobrokon, berendezési és használati tárgyakon keresztül nem csak egy 20. századi bajai polgári családot ismerhetünk meg, de e korszak polgári kultúráját, művészetét, hétköznapi életét és ünnepnapjait is bemutatjuk. Játékos múzeumi óránkon megtanulhatjuk, hogyan változtak a tárgyak, milyen tárgyakat használtak régen és megkeressük azok mai megfelelőit. Élménypedagógiai foglalkozásainkon városismereti kirándulásra invitáljuk a gyerekeket, ahol megismerhetik Baja város nevezetes épületeit, köztereit, látnivalói.

 

  A Türr István Múzeumba érkezőknek állandó és időszaki kiállításainkon kívül (óvodás kortól felnőtt korig) többféle izgalmas ismeretszerző, alkotó és játékos programot kínálunk. A legkisebbeknek mesés szerepjátékos és kézműves foglalkozásokat tartunk, az általános iskolás diákoknak élmény-alapú tanórákat, műhely-foglalkozásokat, a középiskolás diákcsoportoknak 90 perces komplex múzeumi órákat, alkotóműhelyeket, a felnőtteknek ismeretterjesztő előadásokat szervezünk.

A múzeumpedagógiai programokban fontos szerepet kap az interaktivitás és a kulturális összefüggések kooperatív feldolgozása. A múzeumi órákon, a kiállítások segítségével a gyerekek megismerkedhetnek Baja történelmének, nemzetiségi, vallási sokszínűségének, sajátos társadalmi, etnográfiai, művészeti, kulturális életének változásaival, fejlődésével, átalakulásával. A naptárhoz, népszokásokhoz, egyházi ünnepkörökhöz kötődő, állandó múzeumi órák és a helyi tantervhez illeszkedő programok kínálata mellett az időszaki kiállítások tematikájához kapcsolódó múzeumi órákat is tartunk.

Minden esetben a múzeum épületének, a hely szellemének és a kiválasztott kiállítás üzenetének megismerése a cél, miközben figyelembe vesszük az adott korosztályi sajátosságokat, a tananyaghoz való konkrét kapcsolódási lehetőségeket és a pedagógusok egyéni kéréseit is.

A múzeumpedagógiai foglalkozások a gyermekek és a pedagógusok számára egyaránt hasznosak, mert szervesen kapcsolódnak a nemzeti alaptanterv és a helyi tanterv meghatározott követelményeihez, erősítik a fiatalok helyi identitástudatát, és fontos kompetenciákat fejlesztenek.

A múzeumi órák célja, hogy kézzelfoghatóvá, élményszerűvé tegyék az iskolában tanultakat, résztvevői kipróbálhassanak olyan tevékenységeket, amelyekről ez idáig csak hallottak vagy csak olvasni volt lehetőségük.

Ha pontosan tudja, milyen szakmai segítségre van szüksége, vagy éppen nincs határozott elképzelése arról, milyen módszerrel tehető élővé múltunk, közös szellemi és tárgyi kulturális örökségünk, vegye fel a kapcsolatot velünk: szakembereinkkel közösen választhatják és alakíthatják ki a legmegfelelőbb lehetőséget!

Tekintse meg Múzeumpedagógia galériánkat ide kattintva!

        

Megosztás/Mentés